Gili Air (1) - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carla & Frans Meijer - WaarBenJij.nu Gili Air (1) - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Carla & Frans Meijer - WaarBenJij.nu

Gili Air (1)

Door: Frans de Meijer

Blijf op de hoogte en volg Carla & Frans

02 September 2014 | Indonesië, Gili Air

Vandaag was, in tegenstelling tot de afgelopen weken, een erg rustige dag. Wij zijn tot het begin van de avond niet van het hotelterrein af geweest en hebben de dag voornamelijk (lezend) aan het zwembad doorgebracht. Wel even een omschakeling.

's Avonds zijn wij gaan eten bij een restaurant òp het strand. Heel apart. Het was hier, net als bij de buren, gezellig druk. Er zijn ook heel veel restaurants, die er echt niet slecht uitzien, waar niemand zit. En als er niemand zit, komen er ook geen mensen bij.
Helaas heb ik - toen wij een 'selfie' wilden maken van ons in het lounge-zitje op het strand - de camera laten vallen in het zand. De foto is nog wel gelukt, maar de lens wil nu niet meer naar buiten komen. Waarschijnlijk zand tussen de bewegende delen.
Weer terug in de hotelkamer heb ik nog verwoede pogingen gedaan de lens schoon te borstelen/te blazen, maar zonder resultaat.
Fotograferen lukt dus niet meer, hooguit met de videocamera (in veel lagere kwaliteit).

• 02 September 2014 - 19:38

Pa & Ma:

En we hadden je nog zo gezegd om fotografie te gaan studeren in plaats van bibliotheek- en documentatiekunde! Gewoon lekker niets doen heeft echter zijn eigen charme. En ik kan het weten: eind 2015 al weer 20 jaar gepensioneerd. Hebben ze daar op Gili nog aparte (vis)gerechten? Best romantisch zo'n dineetje op het strand onder een atap dak. Veel liefs, Pa & Ma.

• 03 September 2014 - 03:13

Carla & Frans De Meijer:

@Pa: Als ik dat had gedaaan zat ik nu niet in Indonesië, maar in de VS. Bas mailde mij daarvandaan: het lijkt einde oefening voor de camera.
    Het diner was overigens geheel open air. De thee en 'Lombokkoffie' hebben wij lesehan genuttigd onder hetatap dakje.

Tags: Gili Air